Cookies και διαφήμιση στην ιστοσελίδα μου

Cookies: Σύμφωνα με το διεθνή νόμο περί των προσωπικών πληροφοριών, κάθε ιστοσελίδα που αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα, οφείλει να ενημερώσει τους επισκέπτες κατά την είσοδό τους σε αυτήν, και πριν αποθηκεύσει οτιδήποτε.

Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων

Τα τελευταία χρόνια, με την άνθιση του εμπορίου στο διαδίκτυο, έχουμε έλθει αντιμέτωποι με ζητήματα ασφαλείας προσωπικών δεδομένων.

Eίτε εκούσια δίνοντάς τα σε κάποια ιστοσελίδα για να προβούμε σε κάποια αγορά ή άλλη ενέργεια, είτε ακούσια βλέποντάς τα να αξιοποιούνται για την προβολή διαφημιστικού περιεχομένου που, με βάση τις αναζητήσεις μας, μάς αφορά.

Όλα αυτά γίνονται πραγματικότητα με τη χρήση των λεγόμενων cookies ή session variables.

Αυτά τα λαχταριστά “κουλουράκια”, αποθηκεύουν πληροφορίες που είναι χρήσιμες για να σας βοηθήσουν στον τρόπο που πλοηγείστε στην εκάστοτε ιστοσελίδα, κι ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για τη λεγόμενη “καλύτερη εξυπηρέτησή σας”, είτε κρατώντας τις ρυθμίσεις που είχατε την τελευταία φορά για την ιστοσελίδα, είτε προβάλλοντας διαφημιστικό υλικό που πλησιάζει στα αντικείμενα των αναζητήσεών σας.

Επειδή όμως όλα αυτά έμοιαζαν λιγάκι θολά, συντάχθηκε και εφαρμόσθηκε ένας διεθνής νόμος που προστατεύει τα προσωπικά μας δεδομένα από κακή χρήση.

O νόμος των Cookies

Σύμφωνα με το διεθνή νόμο περί των προσωπικών πληροφοριών, κάθε ιστοσελίδα που αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα, οφείλει να ενημερώσει τους επισκέπτες κατά την είσοδό τους σε αυτήν, και πριν αποθηκεύσει οτιδήποτε.

Έτσι, επιλέγουμε αν θέλουμε να προχωρήσουμε στην πλοήγηση της ιστοσελίδας, ή να αποχωρήσουμε.

Τι πληροφορίες αποθηκεύονται στα cookies;

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος χρήσης cookies σήμερα, είναι μέσα από τα Google Analytics και ανάλογες υπηρεσίες της Google, ή άλλων μηχανών αναζήτησης.

Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να περιλαμβάνουν (χωρίς όμως να περιορίζονται):

  • Το είδος και την έκδοση του browser σας
  • Τη διάσταση της οθόνης σας
  • Τη λέξη κλειδί που χρησιμοποιήσατε στην αναζήτησή σας, και η οποία σας έφερε στην εν λόγω ιστοσελίδα
  • Τη συσκευή που χρησιμοποιήσατε για να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα
  • Το χρόνο που παραμείνατε στην ιστοσελίδα
  • Τι πατήσατε όσο βρισκόσαστε στην εκάστοτε σελίδα
  • Από ποια χώρα ή πόλη στον κόσμο επισκεφθήκατε στην ιστοσελίδα
  • Αν συμμετείχατε σε κάποιο poll (ψηφοφορία)

Τι χρήση έχουν όλες αυτές οι πληροφορίες;

Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών

Οι περισσότερες από τις παραπάνω πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τον κάτοχο της ιστοσελίδας να αναβαθμίσει τη σχεδίασή της με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τη συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών.

Για παράδειγμα, μετατρέποντας τη διάσταση της σελίδας να εξυπηρετεί καλύτερα τις οθόνες της πλειοψηφίας των χρηστών, ή να προσθέσει μια γλώσσα στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων, εξυπηρετώντας μια συγκεκριμένη χώρα του κόσμου, από την οποία λαμβάνει υψηλή επισκεψιμότητα.

Behavioural Marketing

Υπάρχει όμως και η περίπτωση της διαφήμισης. Κι εδώ είναι που περιπλέκονται λίγο περισσότερο τα πράγματα.

Οι μηχανές αναζήτησης, πλέον, συγκεντρώνουν τα στατιστικά στοιχεία των αναζητήσεών μας, και φροντίζουν να προβάλλουν διαφημίσεις που σχετίζονται περισσότερο με τις αναζητήσεις μας (Behavioural Marketing).

Αξιοποιώντας έτσι καλύτερα την επένδυση όσων πληρώνουν για την προβολή της διαφήμισης της επιχείρησής τους, αλλά και πραγματοποιώντας για λογαριασμό μας, ένα πρώτο επίπεδο φιλτραρίσματος της πληροφορίας που υπάρχει εκεί έξω, διαθέσιμη για να την καταναλώσουμε.

Ποιος είναι ο κίνδυνος;

Αρχικά, όλα αυτά τα στοιχεία ήταν προσβάσιμα από οποιονδήποτε τα χρειαζόταν.

Η ευαίσθητη φύση πολλών από αυτά τα στοιχεία, ή ακόμα και η διαφωνία πολλών χρηστών του διαδικτύου στο να εμφανίζονται στοιχεία τους σε αποτελέσματα αναζητήσεων ή αλλού στο διαδίκτυο, οδήγησαν στην εξέλιξη κι εφαρμογή του διεθνούς νόμου των cookies.

Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να προφυλάξουμε ευαίσθητες πληροφορίες από κάθε κακή χρήση. Μπορούμε ακόμα και να επιλέξουμε να μη συμμετέχουμε σε όλη τη διαδικασία του Behavioural Marketing.

Πώς επηρεάζουν τα cookies και η διαφήμιση τη δική μου ιστοσελίδα;

Οι χρήστες του διαδικτύου παγκόσμια αντιδρούν γενικότερα στη χρήση των διαφημίσεων. Στις περισσότερες περιπτώσεις θεωρούνται ενοχλητικές, αν όχι ανησυχητικές.

Η χρήση τουλάχιστον ενός cookie στην ιστοσελίδα μας, είναι συνήθως αναπόφευκτη.

Δύσκολα θα αποφύγουμε τη χρήση των Google Analytics.

Χρειάζεται όμως να διευκολύνουμε την απροβλημάτιστη πλοήγηση του κοινού μας στην ιστοσελίδα μας. Είτε πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, απλή ιστοσελίδα, είτε για βιβλιοπωλείο ή ο,οτιδήποτε άλλο.

Πώς μπορούμε να διευκολύνουμε το κοινό μας;

Μπορούμε να το πετύχουμε ακολουθώντας, όσο είναι εφικτό, συμβουλές όπως οι παρακάτω:

  • Ενημερώνουμε πάντα τους επισκέπτες μας ότι η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies, εξηγώντας το είδος των πληροφορίων που αποθηκεύονται, ειδικά αν διαθέτουν κάποιο βαθμό ευαισθησίας.
  • Αποφεύγουμε τη χρήση πολλών διαφημίσεων. Αν είναι εφικτό, τις αποφεύγουμε εξ’ ολοκλήρου. Αυτό ενισχύει τη σχέση σεβασμού με το κοινό μας.
  • Αν μπορούμε, επιλέγουμε διαφήμιση που να ενσωματώνεται στην ευρύτερη αισθητική της σελίδας μας, και προσπαθούμε να έχουμε διακριτικά μηνύματα. Τα επιθετικά προωθητικά μηνύματα διαταράσσουν τη ροή της εμπειρίας των επισκεπτών στη σελίδα μας.
  • Αποφεύγουμε τις μεγάλες διαφημίσεις που εμφανίζονται μπροστά από τη σελίδα μας. Πρόσφατα, η Google ενεργοποίησε ποινική ρήτρα για websites που εφαρμόζουν τέτοιες διαφημίσεις, ιδιαίτερα όταν αυτές εμφανίζονται σε συσκευές.

Συμπέρασμα

Δύσκολη η ζωή στο Internet. Βέβαια, υπάρχει τρόπος να γίνονται όλα με σεβασμό στους επισκέπτες μας, αλλά και στις ανάγκες μας. Αρκεί να το θελήσουμε.

Αν χρειάζεστε μια ιστοσελίδα που να χαρακτηρίζεται από μια καλή εμπειρία χρήσης για τους επισκέπτες σας, αλλά θέλετε να καλύπτει και τις δικές σας εμπορικές ανάγκες, μπορείτε να τη βελτιστοποιήσετε με τεχνικές SEO.

Πρόκειται για μια διαδικασία πολύ αποδοτικότερη και με πολύ πιο μακροχρόνια οφέλη από μια τυπική διαφήμιση.

Τα οφέλη του SEO (Search engine optimization);

Σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια βέλτιστη ροή της πληροφορίας, διευκολύνοντας το κοινό σας να βρει γρηγορότερα κι ευκολότερα αυτό που ψάχνει, αυξάνοντας έτσι το βαθμό αξιοπιστίας της ψηφιακής παρουσίας της επιχείρησής σας.

Οι επισκέπτες σας θα γίνουν πελάτες σας, σε βαθμό που δε το περιμένατε!